11 Şubat 2013 Pazartesi

Her çocuk böyle bir sallanan at ister!




Her çocuk için oyuncakları çok değerlidir. Çocuklarım oyuncaklarından vazgeçemiyorlar. Benim gibi anneler de evde biriken oyuncakları nasıl azaltacağını kara kara düşünüyor. Gerçi bu birikimde çocukluğumdan kalan peluş ayıları, barbieleri, pony atları, legoları düşünecek olursam benim de büyük payım var. Yine de zaman zaman arkadaşlarımıza oyuncaklarımızdan hediyeler götürüyor takas yapıyoruz. Ayrıca her ay yapılan takas günü ile ilgili geçmişte bir yazı yazmıştım. 

Peki hiç veremeyeceğim oyuncaklar neler? En çok hoşuma giden el yapımı tahta oyuncaklar. İlk kızım 4 sene önce doğduğunda kardeşimin çok yakın bir arkadaşı bize tahtadan ufak bir sallanan at yapmıştı. Büyümelerine rağmen kızlarım halen bu ata binmeyi çok seviyorlar.

Geçen günlerde sevgili arkadaşım Özge’nin evine gittim. Evin ortasında kocaman bir sallanan at duruyordu. Öyle oyuncakçılardan alınan plastik atlardan değildi bu at. Ben bile görünce üzerinde sallanmak istedim. Küçükken hep bir sallanan atım olsun isterdim. Atı heykeltraş arkadaşı Hasan Savaş evin ufak kızı Serin için yapmıştı. İşin en güzel tarafı at için Özge’nin eski dolabının kapısını kullanmıştı. Üzerine bir plastik oyuncak şapka takmış ve eski bir deri ceketten de oturağına kaplama yapmıştı.


Eski malzemeleri geri dönüştürerek sallanan oyuncak at yapan Hasan Savaş bu işi hobi olarak yapıyor. Sakarya Üniversitesi Makina Bölümü’nden sonra Marmara Güzel Sanatlar’da heykel eğitimi almış olan Hasan Bey, 20 senedir el işi sanatlarla ilgileniyor. Bir motorsiklet sürücüsü olan Hasan Bey, 1960 model eski motorsikletleri  ve eski Amerikan arabalarını da tamir ediyor. Mekanik bilgisini hareketli oyuncakları tasarlarken kullanıyor. Oyuncakların döşemelerini motorsikletlerin selelerine benzetiyor, kullanışlı olmasını istiyor. Tasarladığı sallanan atların piyasadaki klasik sallanan atlardan farkı, bu oyuncakların kısır bir hareket yapmak yerine daha hareketli olmaları. Çocuklarla geçmişte müzelerde seramik, çamur, tahta malzemeleriyle atölyeler yapmış olan Hasan Bey, çocukların neyi sevdiklerini ve istediklerini çok iyi anladığını anlatıyor. Çocuklar da bu sayede hareket kabiliyetlerini geliştiriyor. Bu sallanan atlar Hasan Bey’in salonunda dekoratif koltuk olarak şimdiden yerlerini almışlar bile. Büyükler bile binebiliyor bu oyuncaklara. Hatta Serin’in anneannesi bile binmiş denemek için.

Bundan sonra eski eşyalarınızı hurdaya atmadan tekrar düşünün. Pek çok şeyi geri dönüştürüp yeniden değerlendirmek mümkün. Siz de torunlarınıza kalacak, size ait eski malzemelerden geri dönüşümlü özel el yapımı sallanan at ya da farklı bir mekanik oyuncak yaptırmak isterseniz Heykeltraş Hasan Savaş’ı 0536 955 06 29 nolu cep telefonundan arayıp detaylı bilgi alabilirsiniz. Kendisi yaptığı geri dönüştürülmüş oyuncakları tüm Türkiye’ye kargoluyor.

Bir daha Özge’nin evine gittiğimde çocuklardan önce ben de bineceğim bu sallanan ata :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder